ISBJÖRNAR

 
 
Vad vet vi egentligen om isbjörnar som är infångade? det vill säga att dom är på djurpark eller liknande.
Jag tycker inte att ett endaste djur ska vara inhäktat eller ja, det vill säga vara inlåst på en djurpark men det finns så mycket värre saker som folk gör med djur som t ex kinserserna som tar hundar och gör mat av dom. Det är ju såklart lite konstigt att dom äter hundar men det man stör sig på r hur dom dödar djuret. Dom dödar djuret på ett sådant fruktansvärt sätt som man VERKLIGEN inte kan sätta sig in i. 
 
Hur gör dom det?
Det kommer vi tyvärr inte ta i detta inlägget eftersom att det är isbjörnar vi skriver om denna veckan men jag kan säga i alla fall att dom drar av skinnet när dom är levande och stryper dom samt att dom är instängda max 5 hundar i en liten bur som är gjord för en, inget mat och inget vatten. Jag behöver nog inte säga mer...
 
Hur tror du att dom har det? Bra, dåligt, helt okej? Tror du att dom är friska som djur?
Jag tror att isbjörnar har det faktiskt ganska bra, dom får mat och vatten och dom hämtas ju när dom är mindre och får alltså inte det i blodet att dom ska vara direkt fria men det jag tycker är det hemska är då att dom inte får vara " fri " eller vad man kan säga. Dom får inte den friheten som en " vanlig " isbjörn får i naturen. Isbjörnen får ju liksom bara sitta där och se på medans alla människor står och kollar på dom. Jag tycker det är rätt synd och dessutom att det är så hemskt att dom bara liksom kan ha djur så, det kvittar vilket djur det är så tycker jag att det är synd. Djur är till för att vara i naturen, som t ex isbjörnar, björnar, vargar och andra vildjur. Hundar, katter och höns hör hemma på bondgårdar eller hos familjer då dom inte kan klara sig utan oss människor ( om det inte är så att dom har levt på gatan eller någon annan stans utan oss ). Dom på djurparken har det säkert jättebra, dom får mat och så vidare men jag tror inte att själva djuret mår bra över att gå på samma ställe vart enda dag, se folk som glor på dom hela dagarna. Djur mår inte bra av det helt enkelt. 
 
Vad kan VI göra åt  det?
Självklart så hade vi ju såkart kanske inte fått se en varg ( till exempel ) i verkligenheten om vi kanske inte hade varit på en djurpark men jag tycker heller inte att det är rätt. Jag hade tyckt att man inte ska ha någon djurpark. Djur ska ju få vara fria ellerhur? Men det är svårt och sen ska vi ju också tänka så att djuren är uppväxta där och att dom faktiskt mår bra, förutom dom djurparkerna som slår djuren men då får ju dom som jobbar som att hålla på djurparker stänga ner djurparken och förmodligen avliva djuren om det är så illa  ( inte med misshandels skull utan mer att dom inte klarar sig ute i naturen själv ).
 
Tror du att djurparker kommer att försvinna?
Jag tror faktiskt inte det.. Vi människor har blivit så välutvecklade och fått för oss konstiga ideér att det inte går att stoppa. Vi har t ex fått för oss att kvinnor kan sälja sig och sedan få pengar och att man helt ärligt hugger av fenan från en haj och släpper i hajen i vattnet igen vilket VERKLIGEN inte är rätt men det är så mycket mer saker som är helt galna saker som vi har fått för oss att vi till och med kan undra vart fasiken världen tar vägen. Om vi fortsätter behandla oss själva, vår omgivning, naturen och dom andra konsumenterna så kommer det verkligen inte gå bra för oss på jorden. Vi ser inte att naturen och djuren och som i förra inlägget så är vi för självupptagna för att tänka på det så om vi inte upplyser alla vad som kan hända så kommer det förmodligen inte gå så bra för oss så som vi behandlar oss själva, vår omgivning, naturen och dom andra konsumenterna.
 
GLÖM INTE ATT FORTSÄTTA FÖLJA VÅRAN BLOGG! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0